O 14. GANOR DZOGCHEN RINPOCHE-u

Dzogchen Thupten Choekyi  Nyima Ghaway Norbu  poznat kao Veliki Dzogchen 14. Ganor Rinpoche boravio je u Zagrebu od 12. 06. do 28. 06. 07. u Centru za budhistički studij, meditaciju i duhovnu kulturu „Padmasana“. Rinpoche je u ovom životu nosilac 21 tajne riznice mudrosti „Terme“(sa-ter i nam-ter), čija je autentičnost potvrđena od H.H. Dalai Lame.
Učenja, inicijacije i meditacijske prakse sa Rinpocheom trajale su punih 8 dana od 15. 06 do 18.06. i od 22.06 do 25.06. u kom je vremenu Rinpoche prenio četrdesetorici studenata članovima Padmasane izuzetno rijetka i dragocjena učenja i specifične prakse Dzogchen- Terton loze koja je započela u starom Tibetu dolaskom budhističkog adepta Lopon Padmasambhawe poznatog u Tibetu kao Guru Rinpoche-a (8 vijek) i pojavom njegovih prvih dvadeset i pet učenika.
Rinpochea je u Zagrebu sa tibetanskog jezika(Derge dijalekta Do-Kham-a) prevodio na hrvatski njegov stari učenik i suradnik Lobsang Norbu (Drago), predsjednik H.B.D. Padmasane.
GanorRinpoche je izuzetan ne-stereotipan tibetanski Nyingmapa lama u lozi autentičnih povijesnih tertona,budhističkih siddha (otkrivatelja dragocjenih duhovnih riznica), čije je ime upisano u starom tekstu Rinchen Tertso o terton lozama, mjestima i skrivenim riznicama koje su u ljudskom prostoru i vremenu ostavila bića prvobitne svjesnosti mudrosti ( potpuno ostvareni vidyadhare ili rigdzin-i), kako bi time pomogli ljudskim bićima u različita vremena u njihovom duhovnom rastu i kroz različite metode ukazali im na put ka istini i sreći koju traže. Tertoni su izuzetno važni za očuvanje izvorne tibetanske budhističke tradicije koja je kasnije nazvana školom Nyingmapa (sljedbenika starih učenja). Budhistička su učenja puta sutre i tantre prvobitno stigla iz Indije sa indijskim budhističkim panditom Kempo Bodhisattvom (Shantarakshitom), ostvarenim majstorom svih budhinih tekstova, učenim Vairochanom i ostalim Mahasattvama bodhisattvama koji su se okupili oko Guru Rinpochea po njegovom dolasku u Tibet. Tradicija se očuvala i počela prenositi snježnom zemljom zahvaljujući snazi duhovne realizacije prvih dvadeset i pet Guru Rinpocheovih učenika, poput tibetanskog kralja Trisong Deutsena, Khandro Yeshe Tsogyal, Dakini Mandarawe, Gyalwe Chogyanga, Longcen Rabjampe, Lha Lung Peldora , Namkai Nyingpo-a i drugih tibetanskih bodhisattvi. Pojava njihove besmrtne mudrosti ima uzroke u suosjećajnoj moći Guruovog blagoslova i kolekciji vrlina kod studenata iz prošlih života na osnovu čega se rodila nepokolebljiva vjera u učiteljev um kao izvor konačne mudrosti i blaženstva. Tako su prvi učenici Velikog Guru Rinpochea iz zemlje Orgyan dobili blagoslov svih Budha i bodhisattvi da mračnim Tibetom orijentiranim prema Bon tradiciji koja je tada dominirala, prošire doktrinu svijetlosti konačne mudrosti velikog pobjednika nad iluzijom sebstva Tathagate Buddhe Shakyamunija. Bila je to životna misija bez premca koja je prouzročila neizmjerno dobro u cijeloj povijesti buddhističkog Tibeta i dala osnovu za sve kasnije tibetanske budhističke škole kao i daljnje širenje izvorne i cjelovite Vajrayana doktrine u susjedne zemlje sve do današnjih dana širenja na Zapad u skladu sa proročanstvom samog Buddhe o zadnjem okretaju točka Dharme.      

Iako je Rinpoche potekao iz tradicije Dzogchena i pripada Nyingmapa redu, on je i majstor Mahamudre, 6 yogha Narope, yogha sestara Niguna i posebno učen u tradiciji Khadro Thana kao i u Drikung Kagyupa (Drikung-pa) lozama usmenih prijenosa. Završio je pet preliminarnih praksi (Ngodro) u skladu sa određenom tantričkom tradicijom i posjeduje rijetka tantrička postignuća u Mantrayani kroz milijune izvedenih mantri na Yidame (meditativna tantrička božanstva) iz četiri tibetanske škole pa predstavlja utjelovljenje živućeg  učitelja-majstora Rime-a (ne-sektaštva u razumijevanju i prakticiranju budhine doktrine). Ganor Rinpoche vrlo je blizak H.H. Dalai Lami i njegov je čest gost u Dharamsali (indijskom  dijelu zapadnih obronaka visokih himalaja), gdje godišnje predvodi tantričke rituale Tsechu, Nyernga, Phurdhogs (na osnovi tajne vizije božanstva Phurbe od  kojeg je direktno primio inicijaciju) i terma praksu Ratna Lingpa-e „Veliki tajni Guhyasamaja“ sa stotinu hiljada tsog prinosa Vajrasattvi u desetom mjesecu po tibetanskom mjesečevom kalendaru za dugi život H.H. Dalai Lame.
Ganor Rinpoche je poseban u tradiciji Tertona po tome što je jedan od pet živućih tertona koji se spominju u starim spisima o lozama tertona i siddha koji će otkriti (otpečatiti) već postojeće tajne duhovne riznice „Terme“ pohranjene na zapadnom području u vrijeme širenja  budhističke dharme na Zapad. U toj je misiji pored Švicarske posjetio i Hrvatsku i utisnuo  duhovnu prisutnost Tertona u prvih četrdesetak odabranih učenika iz hrvatskog budhističkog „Rime“centra Padmasana koji je na taj način dobio najveću moguću  potvrdu svoje vrijednosti i dragocjen blagoslov loze tertona za svoj rad i smisao postojanja.

Tertonska loza Ganora i njegovog brata Lhadhang  Palden Choegyal Rinpochea opata starog samostana Lhadhang  kojeg je podigao1688 Jadel Kunchog Tenzin Rinpoche u istočnom dijelu grada Wonpo Toe Tashi Teng  u oblasti Kham/Derge u Tibetu. Samostan je pripadao vjekovima inkarnacijama tertona Ganor loze i bio sjedište Nyingmapa duhovne tradicije.

Terton Tawa  nGoshi  bio je prva inkarnacija Gyalwe Chogyanga jednog od 25 studenata Guru Rinpochea. Terton Longchen Rabjang inkarnacija je tertona Tawa nGoshi a daljnje inkarnacije su tertoni  Thruteb Tandom Gyapo, Thrutop Ngodrup, Thrutob…….??, Taksham Noden Dorje, Thrutob Tamdrin Gompo( nosilac Ngonter terme koja je u sustavu Rinchen Tertso), zatim terton gelong Tubten Namdrel Gyatso (poznat pod duhovnim imenom kao Lhadhang Palden Choegyal Rinpoche). Poznat je po specifičnim termama; Opa-Me-Ku termi, Ser-termi, Bel-pa termi (obred prizivanja kiše) i He (Purchen) termi (letećoj Phurbi). Choegyal  Rinpoche bio je brat Ganor Rinpochea, koji se inkarnirao ponovo kao Tubten  Namdrol Gyatso napustivši  tijelo kako je i sam pretkazao u prošlom životu, u svojoj 11 godini ostavivši vidljivi znak  realizacije otiskom svojeg stopala u tvrdoj kamenoj stijeni u blizini mjesta gdje je rastao. Choegyal Rinpoche ostavio je pismo kod H.H. Dalai Lame i H.H. Penor Rinpochea poglavara svih Nyingmapa ,neposredno prije neuobičajenog načina napuštanja svog tijela pretvorivši svih šest vitalnih organa i kosti u ringtsil što je znak postignuća tri kaye. U pismu je upozorio na  mnoge stvari koje će se u budućnosti zbiti i najavio je svoj ponovni dolazak u dvije sukcesivne inkarnacije od koje će prva biti vrlo kratka. Posljednju inkarnaciju bivšeg Choegyal Rinpochea pronašao je i osobno potvrdio H.H. Dalai Lama a potom i H.H. Penor Rinpoche. Yangtsin  13. Pema Trinley Drodul Rinpoche sada je star pet godina, majka mu je Pema Tsetso tibetanska liječnica iz obitelji Ganor Rinpochea a Rinpoche je postao djed i tutor malog Yangtsina upravo kao što je to bio prorekao u svom zapečaćenom pismu H.H.Dalai Lami 11. Lhadhang Palden Choegyal Rinpoche prije svoje smrti.
13. Pema Trinley Drodul  Rinpoche primit će sva učenja iz svoje tradicije tertona od svog djeda  i tutora Ganor Rinpochea i jedan je od pet tertona koji će u budućnosti  pronaći i otpečatiti neke od sakrivenih termi na Zapadu čime će se na tim područjima stvoriti uvjeti za trajnu postavku Dharme i budhističku Sanghu kroz inkarnirane učitelje.

    

 
     
 
Otisak stopala 14. Ganor Rinpoche-a u granitnom kamenu na dan 12. 10. 1986. godine između 18:00 i 19:00 popodne dok je predvodio ritualom Chod na stotinu podjela božanstava Changbu kao dio posebnog tretmana za gospođu Cheme Peldon, ženu Gyarong Karme iz 4. kamp-a tibetanske zajednice u mjestu Tezu. Gospođa Cheme je patila od ozbiljnog oboljenja uzrokovanog djelovanjem zlokobnih duhova tako da sve standardne medicinske terapije nisu bile od pomoći.
 
         
   
Dana 31. kolovoza 1983. u godini Vodenog Psa (sedmog mjeseca po tibetanskom lunarnom kalendaru) u vrijeme izlaska zvijezde Rishi, Rinpoche je pronašao kamenu vodenu riznicu u svetoj rijeci Brahmaputra u blizini mjesta Tezu. Iz ove kamene riznice neprestano izlazi mirisno ulje koje ima izuzetno ljekovito svojstvo jer revitalizira funkcije tjelesnih organa.
 
         
   
U periodu od 8. do 15. 12. 2005. godine (mjesec listopad po tibetanskom lunarnom kalendaru), Rinpoche je predvodio molitvu za postignuće dragocjenog dugog života. U to vrijeme potekao je nektar (dutsi), iz obredne torme božanstva dugovječnosti pred očima stotine redovnika samostana Namdroling u Južnoj Indiji (Belakoope).
 
         
   
Samostan 'Lhagon Jangchub Choe Ling' Tezu Lama Kamp 2 u Arunachal Pradesh - Indija, sjedište 14. Ganor Dzogchen Rinpoche-a.
 
         
   
14. Ganor Dzogchen Rinpoche u Budhističkom centru u Maleziji za vrijeme obreda Ganachakra na mandalu božanstava za dug život i zdravlje. Posvećenje supstanci za oboljele.
 
         
   
14. Ganor Rinpoche na kraju inicijacije u božanstvo Phurba dijeli završni blagoslov prisutnima u svom samostanu Lhagon Jangchub Choe Ling - Indija.